The product has been added to your cart

Köp- och leveransvillkor

 

Köp och priser

För att handla i vår webshop krävs att du är myndig eller har målsmans tillstånd. 

Alla priser är angivna i Svenska kronor (SEK), inklusive moms. 

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuellt felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss också vad gäller felaktigheter i såväl produktinformationen som pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveransfel vid eventuella tryckfel.


Frakt och leveranstid

Fraktkostnaden ligger på 69:- och köpet är helt fraktfritt vid köp över 800:-. Vi skickar inom cirka 2-3 dagar med DHL till närmsta Servicepoint. Mer om detta kan du läsa på www.servicepoint.se.

Vid större paket skickas det hem till dig med en avisering från fraktbolaget om ungefärlig leveranstid.  Observera att inbärning ej ingår. 

Hämta inte ut skadat paket utan anmäl direkt till utlämningsstället.

Om du inte hämtar ut i tid, har angett felaktigt mobilnummer eller adress kommer paketet att gå i retur till oss och då fakturerar vi dig 350:- för att täcka frakt- och administrationsavgifter.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av vara. 

Om du väljer att hämta varan i vårt lager på Hönö vänligen kontakta oss på mail eller telefon. Du ska då kunna uppvisa orderbekräftelsen på plats. Varan går att hämta först när du fått besked via mail om att den finns i butikens lager. 

 

Beställningsvaror

Vår målsättning är att förbeställda varor ska sändas inom 3 veckor. Om de är slut i lager hos leverantör kan det dröja längre tid men då återkopplar vi så snart vi fått leveransbesked.

Vid beställningsvara betalar du som vanligt i kassan men ånger- och returrätt samt reklamationsrätt gäller från det datum du tar emot varan. 

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2-3 arbetsdagar.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 800 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Byte och öppet köp

Du har alltid öppet köp i 14 dagar från det att du mottagit varan. Öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas. Meddela oss om du vill returnera din vara genom att maila info@motika.se

Vid returer är det du som kund som ansvarar för att varan kommer fram oskadd till oss samt bekostar fraktavgift. Varan måste vara helt oanvänd och paketeras i sin originalförpackning när den returneras till oss.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Minsta beställningsbelopp
Det finns inget minsta beställningsbelopp, alla beställningar är välkomna.


Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.


Färger och bilder

Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas på webshopen exakt stämmer överens med verkligheten. Hur färgen återges beror även på din dator och bildskärmens inställningar. Vi kan inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende.

Categories

Shop

Information

Svenska English